DENETİM CHECKLİSTİ

BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞYERİ BİNA VE EKLENTİLERİ (A)
A1
İşyeri binaları ile bunlara yapılacak her çeşit ek ve değişiklikler, yapılan işin özelliğine uygun nitelik ve yeterli sağlamlıkta inşa edilmiş mi?

*

A2
İşyeri, çalışanların fiziksel faaliyetleri, yapılan işlerin niteliği ve termal konfor şartları dikkate alınarak uygun bölümlere ayrılmış mı?

*

A3
İşyeri bina ve eklentileri ile ekipmanlarının, araç ve gereçlerinin, özellikle havalandırma sistemlerinin uygun hijyen şartlarını sağlayacak şekilde düzenli olarak temizliğini yapılarak, gerekli kayıtları tutuluyor mu?

*

A4
İşyerinin düzenini, sağlık ve güvenlik risklerine yol açmayacak ve çalışanların işlerini rahatça yapacakları şekilde sağlanıyor mu?

*

A5
İşyeri bina ve eklentilerinde yeterli aydınlatma, havalandırma ve termal konfor şartları sağlanıyor mu?

*

A6
İşyerlerinde, taban döşeme ve kaplamalarının sağlam, kuru ve mümkün olduğu kadar düz, kaymaz ve seviye farkı bulunmayacak bir şekilde olması sağlanıyor mu?

*

A7
İşyerlerinde buralarda tehlikeli eğimler, çukurlar ve engeller bulunuyor mu?

*

A8
Taban ve asma kat döşemeleri, üzerine konulacak makine, araç-gereç ve benzeri malzeme ile buralarda bulunabilecek çalışanların ağırlığına dayanabilecek şekilde yapılıyor mu?

*

A9
İşyerlerinde taban döşeme ve kaplamaları, tavan ve duvarlar uygun hijyenik şartları sağlayacak şekilde temizlemeye elverişli ve sağlık ve güvenlik yönünden uygun malzemeden yapılıyor mu?

*

 

A10
İşyeri tavanının, yeterli hava hacmini ve havalandırmayı sağlayacak ve sağlık yönünden sakınca meydana getirmeyecek yükseklikte mi?

*

 



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞYERİ BİNA VE EKLENTİLERİ (A)
A11
İşyerlerinde bina, avlu, geçit ve ulaşım yollarında ve bunların civarında bulunan saydam veya yarı saydam duvarlar ile özellikle camlı bölmeler, açık bir şekilde işaretlenir, ayrıca güvenli malzemeden yapılır veya çarpma ve kırılmaya karşı korunuyor mu?

*

A12
İşyerlerinin çatıları dayanıklı malzemeden inşa edilir, mevsim şartları dikkate alınarak çalışanları dış etkilerden tamamen koruyacak ve iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk oluşturmayacak şekilde yapılıyor mu?

*

A13
Yeterli sağlamlıkta olmayan çatılara çıkılmasına ve buralarda çalışılmasına, güvenli çalışmayı temin edecek ekipman sağlanmadan izin veriliyor mu?

*

A14
İşin konusu veya işyerinin inşa tarzı nedeniyle gün ışığından yeterince yararlanılamayan hallerde yahut gece çalışmalarında, suni ışıkla uygun ve yeterli aydınlatma sağlanıyor mu?

*

A15
Çalışma mahalleri ve geçiş yollarındaki aydınlatma sistemleri, çalışanlar için kaza riski oluşturmayacak türde olur ve uygun şekilde yerleştirilmiş mi?

*

A16
Çalışılan ortamın sıcaklığının çalışma şekline ve çalışanların harcadıkları güce uygun olması sağlanıyor mu?

*

A17
Dinlenme, bekleme, soyunma yerleri, duş ve tuvaletler, yemekhaneler, kantinler ve ilk yardım odaları kullanım amaçlarına göre yeterli sıcaklıkta bulunduruluyor mu?

*

A18
Isıtma ve soğutma amacıyla kullanılan araçlar, çalışanı rahatsız etmeyecek ve kaza riski oluşturmayacak şekilde yerleştirilir, bakım ve kontrolleri yapılıyor mu?

*

 

A19
Yapılan işin niteliğine göre, sürekli olarak çok sıcak veya çok soğuk bir ortamda çalışılması ve bu durumun değiştirilmemesi zorunlu olunan hallerde, çalışanları fazla sıcak veya soğuktan koruyucu tedbirler alınıyor mu?

*

 

A20
İşyerinin ve yapılan işin özelliğine göre pencerelerin ve çatı aydınlatmalarının, güneş ışığının olumsuz etkilerini önleyecek şekilde olması sağlanıyor mu?

*

 



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞYERİ BİNA VE EKLENTİLERİ (A)
A21
İşyerlerinde pencerelerin ve tavan pencerelerinin, güvenli bir şekilde açılır, kapanır ve ayarlanabilir olması sağlanıyor mu?

*

A22
Pencereler açık olduklarında çalışanlar için herhangi bir tehlike oluşturmayacak şekilde yerleştiriliyor mu?

*

A23
Çalışanları, pencere ve menfezlerden gelen güneş ışığının, ısısının ve hava akımlarının olumsuz etkilerinden koruyacak gerekli tedbirler alınıyor mu?

*

A24
Pencerelerin güvenli bir şekilde temizlenebilir özellikte olması sağlanıyor mu?

*

A25
Ayrıca pencerelerin, temizlik ekipmanlarının kullanılmasına uygun olması sağlanır veya temizliğini yapanlar ile temizlik sırasında bina içinde ve dışında bulunanlar için tehlike oluşturmayacak araç-gereçler seçiliyor mu?

*

A26
Kapı ve girişlerin yerlerinin, sayılarının, boyutlarının ve yapıldıkları malzemelerin, bulundukları oda ve alanların yapısı ile kullanım amacına ve çalışanların rahatça girip çıkmalarına uygun olması sağlanıyor mu?

*

A27
Saydam veya yarı saydam kapıların yüzeyleri çalışanlar için tehlike oluşturmayan güvenli malzemeden yapılır veya kırılmalara karşı korunuyor mu?
*

A28
Saydam kapıların üzeri kolayca görünür şekilde işaretleniyor mu?
*

A29
Yukarı doğru açılan kapılarda aşağı düşmeyi önleyici güvenlik sistemi bulunuyor mu?
*

A30
Yukarı doğru açılan kapılarda aşağı düşmeyi önleyici güvenlik sisteminin kontrolleri yapılıyor mu?
*

A31
Araçların geçtiği geçit ve kapılar yayaların geçişi için güvenli mi?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞYERİ BİNA VE EKLENTİLERİ (A)
A32
Merdiven, koridor, geçiş yolu, yükleme yeri ve rampa dâhil bütün yolların, yaya ve araçların güvenli hareketlerini sağlayacak ve yakınlarında çalışanlara tehlike oluşturmayacak şekil ve boyutlarda olması sağlanıyor mu?
*
A33
İşyeri içerisindeki erişim yollarının engebeli, çukur, kaygan olmaması sağlanarak bakımları yapılıyor mu?
*
A34
Merdivenlerin; işyerinin büyüklüğüne, yapılan işin özelliğine, işyerinde bulunabilecek azami kişi sayısına göre, ateşe dayanıklı yanmaz malzemeden, sağlam, yeterli genişlik ve eğimde, etrafı düşmelere karşı uygun korkuluklarla çevrili olması sağlanıyor mu?
*
A35
Çalışma yerinin taban alanının, yüksekliğinin ve hava hacminin, çalışanların sağlık ve güvenliklerini riske atmadan işlerini yürütebilmeleri, rahat çalışmaları için, yeterli olması sağlanıyor mu?
*
A36
İşyerlerinin hava hacminin hesabı, makine, malzeme ve benzeri tesislerin kapladığı hacimler de dâhil edilerek yapılıyor mu?
*
A37
Yapılan işin özelliği nedeniyle çalışanların sağlığı ve güvenliği açısından gerekli hallerde veya 10 ve daha fazla çalışanın bulunduğu işyerlerinde, uygun bir dinlenme yeri sağlanıyor mu?
*
A38
Yemeklerini işyerinde yemek durumunda olan çalışanlar için, rahat yemek yenebilecek nitelik ve genişlikte, uygun termal konfor ve hijyen şartlarını haiz yeteri kadar ekipman ve araç-gereç ile donatılmış yemek yeme yeri sağlanıyor mu?
*
A39
İşyerindeki açık çalışma yerleri, yollar ve çalışanların kullandığı diğer açık alanlar, yaya ve araç trafiğinin güvenli bir şekilde yapılmasını sağlayacak şekilde düzenleniyor mu?
*
A40
Açık alanda yapılan çalışmalarda çalışanların, herhangi bir tehlike durumunda işyerini hemen terk etmeleri veya kısa sürede yardım alabilmeleri sağlanıyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞYERİ BİNA VE EKLENTİLERİ (A)
A41
Açık alanda yapılan çalışmalarda riskler değerlendirilerek çalışanlar özellikle;
a) Olumsuz hava şartlarına ve gerekli hallerde cisim düşmelerine,
b) Zararlı düzeyde gürültüden ve gaz, buhar, toz gibi zararlı dış etkilere,
c) Düşme ve kaymalara, karşı korunuyor mu?
*
A42
Aynalar da dâhil cam yüzeyler (cam aksamlı mobilyalar, kapı, pencere v.b.) uygun şekilde monte edilmiş, yüzeyler üzerinde kırık ve çatlak gibi hatalar bulunmakta mı?
*
A43
Merdiven basamaklarının yüzeyleri kaymayacak şekilde planlanmış ve yapılmış mı?
*
A44
Dört veya daha fazla basamağı olan tüm merdivenler standart parmaklık veya trabzanla donatılmış mı?
*
A45
Korkulukların, tabandan yüksekliği  90 cm den az mı?
*
A46
Merdivenlerin eğimi, bakım işlerinde kullanılanlar dışında tabanla en az 20 ve en çok 45 derece mi?
*
A47
İş yerindeki tüm raflar (depo dahil)  ağır malzemeler alt raflarda, hafif malzemeler üst raflarda olacak şekilde düzenlenmiş midir?
*
A48
İş yerindeki tüm raflar (depo dahil) depreme karşı duvara, tavana veya zemine sabitlenmiş midir?
*
A49
İşyerinde duvarlara monte edilmiş raflar, TV üniteleri veya diğer malzemeler çalışanların üzerine düşmeyecek şekilde sabitlenmiş mi?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
ELEKTRİK TESİSATI VE EKİPMANI (B)
B1
Elektrik tesisatı, topraklama tesisatı ve paratonerlerin bakımları 21/8/2001 tarihli ve 24500 sayılı Resmî Gazete’de Yayınlanan Elektrik Tesislerinde Topraklamalar Yönetmeliği, 30/11/2000 tarihli ve 24246 sayılı Resmî Gazete‘de yayımlanan Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri Yönetmeliği ve 4/11/1984 tarihli ve 18565 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği ile TS EN 60079 standardında belirtilen hususlara göre yapılıyor mu?
*
B2
Elektrik tesisatı, yangın veya patlama tehlikesi oluşturmayacak şekilde projelendirilip tesis edilip ve çalışanlar doğrudan veya dolaylı temas sonucu kaza riskine karşı korunuyor mu?
*
B3
Elektrik tesisatının projelendirilmesi, kurulması, malzemesinin ve koruyucu cihazlarının seçimi kullanılacak gerilime ve ortam şartlarına uygun olarak yapılıp ve bakımı, onarımı, kontrolü ve işletilmesi sağlanıyor mu?
*
B4
Elektrik sistemlerinde hat başına kaçak akım rölesi (artık akım anahtarı) monte edilmiş mi?
*
B5
Aydınlatma sisteminin devre dışı kalmasının çalışanlar için risk oluşturabileceği yerlerde yeterli aydınlatmayı sağlayacak ayrı bir enerji kaynağına bağlı acil aydınlatma sistemi bulunuyor mu?
*
B6
Sigorta kutularının kapakları var mı?
*
B7
Hasarlı elektrikli ekipman kabini var mı?
*
B8
Kabloların,fiş ve prizlerin yalıtımında hasarlar (örneğin, kablolarda dolaşma ya da açıkta kalan kablolar) var mı?
*
B9
Kabin yetkili olmayan kişilerin ulaşmasına karşı korunmuş mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
ELEKTRİK TESİSATI VE EKİPMANI (B)
B10
Hasarlı fiş ve prizler var mı?
*
B11
Islak ortamda elektrik ekipmanını kullanmak ya da ıslak ellerle ya da ıslak elbise ile elektrik ekipmanını kullanmak mümkün mü?
*
B12
Elektrikli sistemlere tehlikeli olabilecek yakınlıkta çalışma mümkün mü?
*
B13
Topraklama sistemi dışında iletken kısımlar var mı?
*
B14
Elektrik panolarının önlerinde yalıtkan malzeme var mı?
*
B15
Uzatma kabloları standart ek ile kullanılıyor mu?
*
B16
Aydınlatma devresi de dâhil olmak üzere bütün elektrik tesisatı bir yılı geçmeyen süreler içinde muntazaman ehliyetli elemanlar tarafından kontrol ve bakıma tabi tutuluyor mu?
*
B17
Elektrik pano odası uyarı tabelaları asılmış mı?
*
B18
Yıldırım tehlikelerine karşı korunmak için gerekli önlemler alınmış mı?
*
B19
Gerilim altındaki elektrik tesis ve cihazlarında çıkan yangınlarda kullanılacak yangın söndürme cihazları, gerilim değeri ve tesis ile söndürme cihazları arasındaki uzaklık uygun mu?
15 kV. a kadar gerilimli tesislerde : 1 metre
15-35 kV. a kadar gerilimli tesislerde : 2 metre
35 kV. dan yukarı gerilimli tesislerde : 3 metre
*

B20
Elektrik panolarının önünde panoların görünmesini engelleyen cisim var mı?

*

BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
ACİL DURUMLAR (C)
C1
Havalimanı ARFF (Havalimanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele) Yangın İhbar telefon numarası güvenlik ve kontrol sistemlerinin bulunduğu yerlere yazılmış mı?
*
C2
Otomatik yangın algılama ve ihbar sistemi tesis edilmiş mi?
*
C3
İşyerinde uygun yerlere yangın ihbar butonları konulmuş mu?
*
C4
Yangın ihbar sistemi tesis edilen yerlerde sesli ve ışıklı alarm cihazları var mı?
*
C5
Mekanlarda var olan durum ve risklere göre, uygun miktarda portatif yangın söndürme cihazı yerleştirilmiş mi?
*
C6
Portatif yangın söndürme cihazlarının kullanma talimatı üzerlerine yapıştırılmış mı?
*
C7
Yangın dolabı tesis edilmiş mi?
*

C8
Yangın dolaplarının periyodik bakım ve testleri yaptırılıyor mu?
*

C9
Sprinkler (yağmurlama) Sistemi tesis edilmiş mi?
*

C10
Kaçış yolları, merdivenler ve acil çıkış kapıları için aydınlatma ve yönlendirme işaretlemeleri yapılmış mı?
*

C11
Acil durum planlarını hazırlanıyor mu?

*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
ACİL DURUMLAR (C)
C12
Acil durumlarla mücadele için işyerinin büyüklüğü ve taşıdığı özel tehlikeler, yapılan işin niteliği, çalışan sayısı ile işyerinde bulunan diğer kişileri dikkate alarak; önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ilk yardım ve benzeri konularda uygun donanıma sahip ve bu konularda eğitimli yeterli sayıda çalışanı görevlendirip, her zaman hazır bulunmaları sağlanıyor mu?
*
C13
Acil durumlarda enerji kaynaklarının ve tehlike yaratabilecek sistemlerin olumsuz durumlar yaratmayacak ve koruyucu sistemleri etkilemeyecek şekilde devre dışı bırakılması ile ilgili gerekli düzenlemeler yapılıyor mu?
*
C14
İşyerlerindeki bütün acil çıkış yolları ve kapıları doğrudan dışarıya veya güvenli bir alana açılması sağlanıyor mu?
*
C15
Herhangi bir tehlike durumunda, bütün çalışanların işyerini derhal ve güvenli bir şekilde terk etmelerini mümkün kılacak şekilde tesisi sağlanıyor mu?
*
C16
İşyerlerinde 6 ayda bir alarm ve tahliye denemeleri yapılacak, bu denemeler, yetkili ve tecrübeli bir şef, işyeri bekçileri ve yeteri kadar yardımcılardan kurulu bir ekibin gözetimi altında yapılacak ve işyeri yangın planına uygun olarak tertipleniyor mu?

*
C17
İşyerlerindeki bütün acil çıkış yolları ve kapılarında önlerinde ya da arkalarında çıkışı önleyecek malzeme bulunuyor mu?

*
C18
Acil durumlar ile ilgili iletişime geçilecek telefon numaraları (yangın, ambulans, polis vb.) ofis içerisinde görünür bir yere asılmış mı?
*

C19
Acil çıkış yolları ve kapıları her zaman kullanılabilir durumda tutuluyor mu?
*

C20
Acil çıkış kapısı olarak raylı veya döner kapılar olarak kullanılıyor mu?

*
C21
Acil çıkış yolları ve kapıları ile buralara açılan yol ve kapılarda çıkışı zorlaştıracak hiçbir engel bulunmaması, acil çıkış kapılarının kilitli veya bağlı olmaması sağlanıyor mu?

*

BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
ACİL DURUMLAR (C)
C22
İşyerinin büyüklüğüne, yapılan işin özelliğine, işyerinde bulunan ekipmanlara, kullanılan maddelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerine ve işyerinde bulunabilecek azami kişi sayısına göre, işyerinde etkili ve yeterli yangın söndürme ekipmanı ile gerektiğinde yangın detektörleri ve alarm sistemleri bulunduruluyor mu?
*

C23
Yangın söndürme ekipmanları her zaman kullanıma hazır bulundurularak, bu ekipmanların mevzuatın öngördüğü periyotlarda bakımı ve kontrolü yapılıyor mu?
*

C24
Yangın söndürme ekipmanları kolay kullanılır nitelikte olup, görünür ve kolay erişilir yerlere konuluyor mu?
*

C25
Yangın söndürme ekipmanı ve bulunduğu yerler Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliğine uygun şekilde işaretleniyor mu?
*

C26
İşaretler uygun yerlere konularak, bu işaretlerin kalıcı ve görünür olması sağlanıyor mu?
*

C27
Köpüklü, gazlı ve kuru tozlu sabit otomatik söndürme sistemleri; tesisin nitelik ve ihtiyaçlarına bağlı olarak uygun, güncel, sertifikalı ve ilgili standartlara göre tasarlanmış mı?
*

C28
Kullanılan köpük uçak gövdesine zarar vermeyen tipte midir?
*

C29
Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik kapsamında “Yangın Talimatı” hazırlanarak, personelin görebileceği uygun yerlere asılmış mı?
*

C30
Seyyar yangın söndürme cihazları, en az 6 ayda bir defa kontrol edilecek ve kontrol tarihleri, cihazlar üzerine yazılıyor mu?
*

C31
Otomatik alarm tertibatının düğmeleri, iyi görülebilir ve erişilebilir bir yere ve özellikle imdat çıkış yolları üzerine konulmuş mu?
*

C32
Acil durum ekipleri oluşturuldu mu? Bu ekiplerin eğitimi yapıldı mı?
*

C33
Yangın alarm sesleri, işyerinde bulunabilecek diğer bütün sesli cihaz veya tertibattan ayrı bir perdede ve işyerinin her tarafından kolayca duyulabilecek güçte mi?
*

BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
GAZ TÜPLERİ (D)
D1
Tüplerle çalışmalarda eldiven, koruyucu ayakkabı, gözlük vb. uygun Kişisel Koruyucu Donanımları kullanılıyor mu?

*
D2
Gaz tüpleri, çalışma anında dik duracak ve devrilmemeleri için gerekli tedbirler alınacak ve tehlike anında kolayca sökülecek şekilde bağlanmış mı?
*

D3
Gaz tüplerinin taşınması için tekerlekli özel araçlar kullanılıyor mu?
*

D4
Gaz tüpleri her türlü ısı kaynağından, açık alev ve kıvılcımlardan, aşındırıcı kimyasallardan uzak muhafaza ediliyor mu?
*

D5
Gaz tüpleri  kullanılmadıkları zaman, valfları kapatılıp , bu valfları koruyan başlıkları takılıyor mu?
*

D6
Oksijen tüpleri, yağlı elle tutulmayıp tüplerin valfları, manometre ve diğer teçhizatı yağlanmaya karşı engelleniyor mu?
*

D7
Tüpler aşınım, sızıntı, çatlak vb. açısından her kullanımdan önce ve günlük olarak kontrol ediliyor mu?
*

KİMYASAL MADDELER (E)
E1
İmalatçı, ithalatçı veya satıcılardan sağlanacak Türkçe malzeme güvenlik bilgi formu bulunuyor mu?

*
E2
Tehlikeli kimyasal maddelerle çalışmalar, en az sayıda çalışan ile yapılıyor mu?
*

E3
Tehlikeli kimyasal maddelerin, atık ve artıkların işyerinde en uygun şekilde işlenmesi, kullanılması, taşınması ve depolanması için gerekli düzenlemeler yapılıyor mu?
*

E4
Parlayıcı patlayıcı ortamların oluştuğu bölgelerde statik elektriğe karşı önlem alınmış mı?
*

E5
Çalışanların sağlık ve güvenliği yönünden risk oluşturabilecek bakım onarım işleri de dahil tehlikeli kimyasal maddelerle çalışmalarda ve teknolojik gelişmeler de dikkate alınarak uygun proses ve mühendislik kontrol sistemleri seçilip, uygun makine, malzeme ve ekipman kullanılıyor mu?
*


BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
KİMYASAL MADDELER (E)
E6
Riski kaynağında önlemek üzere; uygun iş organizasyonu ve yeterli havalandırma sistemi kurulması gibi toplu koruma önlemleri uygulanıyor mu?
*
E7
Tehlikeli kimyasal maddelerin olumsuz etkilerinden çalışanların toplu olarak korunması için alınan önlemlerin yeterli olmadığı hallerde bu önlemlerle birlikte kişisel korunma yöntemleri uygulanıyor mu?
*
E8
Alınan önlemlerin etkinliğini ve sürekliliğini sağlamak üzere yeterli kontrol, denetim ve gözetim sağlanıyor mu?
*
E9
İşyerinde parlayıcı ve patlayıcı maddelerin tehlikeli konsantrasyonlara ulaşması ve kimyasal olarak kararsız maddelerin tehlikeli miktarlarda bulunması önleniyor mu?
*
E10
İşyerinde yangın veya patlamaya sebep olabilecek tutuşturucu kaynakların bulunması önleniyor mu?
*

E11
İşyerlerinde, sıvı oksijen, sıvı argon ve sıvı azot bulunan depolama tanklarının yerleştirilmesinde belirtilen asgari güvenlik mesafelerine uyuluyor mu?
*

E12
Parlayıcı ve/veya patlayıcı maddelerden kaynaklanan yangın veya patlama halinde veya kimyasal olarak kararsız madde ve karışımlarının zararlı fiziksel etkilerinden çalışanların zarar görmesini önlemek veya en aza indirmek için gerekli önlemler alınıyor mu?
*

E13
Acil durumların olumsuz etkilerini azaltacak önleyici tedbirler derhal alınıp, çalışanlar durumdan haberdar ediliyor mu?
*

E14
Acil durumun en kısa sürede normale dönmesi için gerekli çalışmalar yapılır ve etkilenmiş alana sadece bakım, onarım ve zorunlu işlerin yapılması için acil durumlarda görevlendirilen çalışanlar ile işyeri dışından olay yerine intikal eden ekiplerin girmesine izin veriliyor mu?
*

E15
Etkilenmiş alana girmesine izin verilen kişilere uygun kişisel koruyucu donanım ve özel güvenlik ekipmanı verilerek,  acil durum devam ettiği sürece kullanmaları sağlanıyor mu?
*

E16
İşyerinde bulunan veya ortaya çıkabilecek tehlikeli kimyasal maddelerle ilgili çalışanlara bilgilendirme yapılarak eğitim veriliyor mu?

*

BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
GÜVENLİK VE SAĞLIK İŞARETLERİ (F)
F1
Acil çıkış yolları ve kapıları, 23/12/2003 tarihli ve 25325 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliğine uygun şekilde işaretleniyor mu?
*
F2
İşaretlerin uygun yerlere konulması ve kalıcı olması sağlanıyor mu?
*
F3
Yönlendirme işaretleri “ACİL ÇIKIŞ” v.b  her noktadan görülebilecek şekilde ve işaret yüksekliği 15 cm’den az olmamak koşuluyla yerleştiriliyor mu?
*
F4
Yönlendirme işaretleri, yerden 200 cm ilâ 240 cm yüksekliğe yerleştiriliyor mu?
*
F5
Kaçış yollarında yönlendirme işaretleri dışında, kaçış yönü ile ilgili tereddüt ve karışıklık yaratabilecek ışıklı işaret veya nesne bulunduruluyor mu?
*
F6
Yangınla mücadele ekipmanın bulunduğu yerler,işaret levhası ve kırmızı renkle kalıcı olarak işaretleniyor mu?
*

F7
Borular üzerindeki işaretler GÜVENLİK VE SAĞLIK İŞARETLERİ YÖNETMELİĞİ ’n deki tablo 3 ‘e göre işaretleniyor mu?
*

F8
Borular üzerinde kullanılan işaretler,  vanalar ve bağlantı yerleri gibi tehlikeli noktaların yakınına görünür şekilde ve uygun aralıklarla konuluyor mu?
*

F9
Bu işaret veya etiketler depolama bölgesinin yakınına ya da depo için kullanılan odanın giriş kapısına yerleştiriliyor mu?
*

F10
Engellere çarpma veya düşme riski olan yerler, işaret levhası ve güvenlik rengi ile kalıcı şekilde belirleniyor mu?
*

F11
İşaret levhaları kullanıldıkları ortama uygun, darbeye ve hava koşullarına dayanıklı malzemeden yapılıyor mu?
*

F12
İşaret levhalarının boyutları ile kolorimetrik ve fotometrik özellikleri, bunların kolayca görülebilir ve anlaşılabilir olmalarını sağlıyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İLK YARDIM (G)
G1
İşyerinin büyüklüğü, yapılan işin niteliği ve kaza riskine göre, işyerinde bir ya da daha fazla ilk yardım ve acil müdahale odası bulunması sağlanıyor mu?
*
G2
İlkyardım odaları yeterli ilk yardım malzemesi ve ekipmanı ile teçhiz edilerek buralarda sedyeler kullanıma hazır halde bulunduruluyor mu?
*
G3
İlkyardım odası Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliğine uygun şekilde işaretleniyor mu?
*
G4
Çalışma şartlarının gerektirdiği her yerde ilkyardım ekipmanları kolay erişilebilir yerlerde bulundurulup, Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliğine uygun şekilde işaretleniyor mu?
*
G5
Kapalı alanlarda sigara içilmesi engelleniyor mu?
*
G6
İlk yardım ve kurtarma kursu görmüş çalışan var mı?
*
G7
Çalışanlara iş sağlığı ve güvenliği konularında eğitim veriliyor mu?

*
G8
İşyerinde yalnız çalışma yapılıyor mu?

*
G9
Periyodik sağlık kontrolleri yapılıyor mu?
*

G10
Tüm iş kazaları ve ucuz atlatmalar, ilgili amire bildiriliyor mu?
*

G11
İş kazaları ve meslek hastalıkları vakaları Sosyal Güvenlik Kurumuna rapor edilmekte mi?
*




BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
KİŞİSEL KORUYUCU DONANIM (H)
H1
Çalışana, yürütülen işten kaynaklanan, sağlık ve güvenliği etkileyen bir veya birden fazla riske karşı koruyan, uygun kişisel koruyucu donanım temin ediliyor mu?
*
H2
İlgili kkd ek risk oluşturmadan ilgili riski önlemeye uygun mu?
*
H3
İlgili kkd  işyerinde var olan koşullara uyun mu?
*
H4
İlgili kkd kullananın ergonomik gereksinimlerine ve sağlık durumuna uygun mu?
*
H5
Gerekli ayarlamalar yapıldığında kullanana tam uyuyor mu?
*
H6
Kişisel Koruyucu Donanım Yönetmeliği kapsamına giren ürünlerde uygun şekilde CE işareti bulunuyor mu?
*
H7
Birden fazla riskin bulunduğu ve çalışanın bu risklere karşı aynı anda birden fazla kişisel koruyucu donanımı kullanmasını gerektiren durumlarda, bir arada kullanılmaya uygun olan ve bir arada kullanıldığında söz konusu risklere karşı koruyuculuğu etkilenmeyen kişisel koruyucu donanımlar seçiliyor mu?
*

H8
Kişisel koruyucu donanımlar, işveren tarafından ücretsiz verilip, imalatçı tarafından sağlanacak kullanım kılavuzuna uygun olarak bakım, onarım ve periyodik kontrolleri yapılıp, ihtiyaç duyulan parçaları değiştirilip, hijyenik şartlarda muhafaza edilerek kullanıma hazır bulunduruluyor mu?
*

H9
Kişisel koruyucu donanımlar, istisnai ve özel koşullar hariç, sadece amacına uygun olarak kullanılıyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
HİJYEN (I)
I1
Tuvalet ve lavabolarda gerekli temizlik malzemeleri bulunduruluyor mu?
*
I2
Tuvalet ve lavabolar,  insan ve çevre sağlığı yönünden risk oluşturmayacak şekilde su depolarına, su geçen yerlere,  gıda maddelerinin depolandığı veya işlendiği yerlere uzak şekilde yerleştiriliyor mu?
*
I3
İşyerlerinde atık ve birikinti suların aktığı ve toplandığı yerler, özel veya genel bir kanalizasyona veya fosseptiğe bağlanır ve uygun bir kapak ile örtülür, bu yerlerin çalışılan mahalden yeteri kadar uzakta bulunması sağlanıyor mu?
*
I4
Düzenli olarak uzman kişilerce haşere ve kemirgen kontrolü yapılıyor mu?
*
I5
Paspas ve bez gibi temizlik malzemeleri temiz tutulup, belirli aralıklarla dezenfekte ediliyor mu?
*
I6
El hijyeninin sağlanabilmesi için el yıkama lavabosu, sıvı sabun,  kağıt havlu bulunduruluyor mu?
*
I7
Çalışma yerlerinde bulunan  tuvalet ve lavabolar hijyen mi?
*
I8
Çöp kovalarında sızdırmaz naylon poşet kullanılıyor mu?
*
I9
Çöplerin kapakları kapalı tutulmakta mı?
*

I10
Temizlik yapılan alanda kaymayı önlemek için gerekli önlemler (kaygan zemin yazılı tabela) alınmış mı?
*

MUTFAK (İ)
İ1
Görevli personel haricinde kimse mutfak kısmlarına giriyor mu ?

*
İ2
Çalışanlar ve ziyaretçiler yemek dağıtım alanında galoş, bone ve önlük giyiyor mu? 

*


BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
MUTFAK (İ)
İ3
Yemek dağıtımından sorumlu hizmetliler düzenli olarak saç ve sakal traşı olup, kılık ve kıyafetlerinin düzgün olmasına özen gösteriyor mu ?
*
İ4
Gıda ile temas eden tüm yüzeylerde paslanmaz çelikten imal edilen malzemeler kullanılmış mı?
*
İ5
Gaz, buhar, sıvı veya toz çıkarma tehlikesi olan iş ekipmanları, bunları kaynağında tutacak ve/veya çekecek uygun sistemlerle donatılıyor mu?
*
İ6
Kullanılan malzemelerin son kullanma tarihleri kontrolleri yapılıyor mu?
*
İ7
İşyerinde  gerekli uyarı ve ikaz işaretlemeleri “güvenlik ve sağlık işaretleri yönetmeliği ”ne uygun şekilde yapılmış mıdır?
*
İ8
Hasır ve tahta sepetler mutfakta kullanılıyor mu?
*
İ9
Kırık cam, bardak yada malzemeler hemen kullanım dışında bırakılıyor mu?
*
İ10
Mutfak zeminleri su birikimini önleyecek şekilde eğimli, su geçirmez ve aşınmaya karşı dayanıklı olmalı ve kaymayı önleyici malzeme ile yapılandırılmış mı?
*

İ11
Mutfak zeminlerinde çökme, erime vb. deformasyonlar bulunmakta mı?

*
İ12
Ocak beklerinin ızgaraların ve tavaların tutamaçları yağdan ve artıklarından arındırılıp kaymayı sağlamayacak hale getirilmesi için düzenli kontrol ve temizlikleri yapılıyor mu?
*

İ13
Bardakların uygun şartlarda istifleniyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
MUTFAK (İ)
İ14
Sıcak mutfak malzemelerinin taşınmasında ısıya dayanıklı eldivenler kullanılmakta mı?
*
İ15
Mutfak davlumbazlarında ve bacalarda düzenli temizlik yapılarak kayıt altına alınıyor mu?
*
GÜRÜLTÜ (J)
J1
Gürültü maruziyet düzeyi ve ses basıncı gibi parametreler tespit edilebiliyor mu?
*

J2
Yeterli ölçümle tespit edilen haftalık gürültü maruziyet düzeyi, 87 dB(A) maruziyet sınır değerini aşıyor mu?

*
J3
Çalışanın gürültüye maruziyeti en düşük maruziyet eylem değerlerini aştığında, kulak koruyucu donanımları çalışanların kullanımına hazır halde bulunduruyor mu?
*

J4
Çalışanın gürültüye maruziyeti 5 inci maddede belirtilen en yüksek maruziyet eylem değerlerine ulaştığında ya da bu değerleri aştığında, kulak koruyucu donanımların çalışanlar tarafından kullanılmasını sağlanıp denetliyor mu?
*

J5
İşveren tarafından sağlanan kulak koruyucu donanımlar işitme ile ilgili riski ortadan kaldıracak veya en aza indirecek şekilde seçiliyor mu?
*

J6
Kulak koruyucu donanımlar çalışanlar tarafından doğru kullanılıp korunuyor mu?
*

J7
Kulak koruyucu donanımlar çalışana tam olarak uyuyor mu?
*

J8
Kulak koruyucu donanımlar hijyenik şartların gerektirdiği durumlarda çalışana özel olarak sağlanıyor mu?
*

J9
Değerlendirme ve ölçüm sonuçları, gerektiğinde kullanılmak ve iş müfettişlerinin denetimlerinde istenildiğinde gösterilmek üzere uygun bir şekilde saklanıyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR

ELLE TAŞIMA (K)
K1
İşin mümkün olduğu kadar sağlık ve güvenlik şartlarına uygun yapılabilmesi için işyerinde gerekli düzenlemeleri yapılıyor mu?
*

K2
Yüklerin elle taşınmasına gerek duyulmayacak şekilde iş organizasyonu yapmak ve yükün uygun yöntemlerle, özellikle mekanik sistemler kullanılarak taşınmasını sağlamak için gerekli tedbirler alınmakta mı?
*

K3
Yükün elle taşınmasının kaçınılmaz olduğu durumlarda, elle taşımadan kaynaklanan riskleri azaltmak için uygun yöntemler kullanılmasını sağlayıp, gerekli düzenlemeler yapılıyor mu?
*

K4
Elle taşıma işlerinde çalışanların ve/veya temsilcilerinin, çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerine ilişkin mevzuat hükümleri de dikkate alınarak bilgilendirilmeleri  ve eğitilmeleri sağlanıyor mu?
*

EKRANLI ARAÇLARLA ÇALIŞMA (L)
L1
Çalışma masası veya çalışma yüzeyi yeterli büyüklükte ve ışığı yansıtmayacak nitelikte mi?
*


L2
Ekranlı araçlarda imgeler iyi bir şekilde tanımlanmış, açıkça biçimlendirilmiş ve uygun olarak boyutlandırılmış mı?

*

L3
Ekranlı araçlarda görüntüde titreme, parlama olması engelleniyor mu?
*


L4
Kullanıcı, karakterler ve arka plan arasındaki parlaklık ve kontrast ayarlarını kolayca yapabiliyor mu?
*


L5
Ekranlı araçlar kullanıcının rahat çalışma pozisyonuna göre (döndürülmesi, eğilmesi vb.) ayarlanabiliyor mu?
*


L6
Klavye monitörden ayrılmış mı? Gövde kollar Ve ellerin daha rahat hareket edebileceği duruş konumları mümkün mü?
*


L7
Kullanıcının bilekleri açısından klavye ve farenin konumu uygun mu?
*


L8
Klavyenin yüzeyi yansımaları önleyecek şekilde matlaştırılmış mı?
*


BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
EKRANLI ARAÇLARLA ÇALIŞMA (L)
L9
Klavye ve fare birbirlerine yakın vaziyette mi? Bunlar aynı seviyede mi?
*

L10
Klavye tuşlarındaki semboller kolayca seçilebiliyor mu? Çalışanlar doğru çalışma konumlarında bu sembolleri okuyabiliyorlar mı?
*

L11
Görmeyi zorlaştıracak ekran yansımaları engellenmiş mi?
*

L12
Kullanıcının gözleri ve ekran arasındaki mesafe 50–80 cm arasında mı?
*

L13
Çalışılan alan yeterli mi?
*

L14
Çalışılan alandaki ışık yeterli mi?
*

L15
Çalışılan alanda uygun iklimlendirme yeterli mi?
*

L16
Ofis içerisinde; insanlardan, makine veya donanımlardan kaynaklanabilecek veya dış ortam kaynaklı gürültü rahatsız edici düzeyde mi?

*
L17
Çalışanlara gerektiğinde çalışma pozisyonlarını değiştirebilecekleri  yeterli alana sahip mi?
*

L18
Ekranlı araçlarla çalışanların göz sağlığı takibi yapılıyor mu?

*
L19
Ekran karşısında uzun süreli çalışmalarda çalışanlar uygun aralıklarla mola veriyor mu?
*

L20
Çalışanlar yapılan işin bitmesi ya da zamanında teslim edilmesi gibi isteklerin aşırı baskısı altında kalıyorlar mı?

*
L21
Genel ve yerel aydınlatma ekranlı aracın arka plan ve ekranı açısından yeterli ışıklandırma sağlıyor mu?
*


BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞ EKİPMANLARI (M)
M1
İş ekipmanını seçerken işyerindeki özel çalışma şartlarını, sağlık ve güvenlik yönünden tehlikeleri göz önünde bulundurarak, bu ekipmanın kullanımının ek bir tehlike oluşturmamasına dikkat ediliyor mu?
*
M2
 İş ekipmanının, çalışanların sağlık ve güvenliği yönünden tamamen tehlikesiz olmasını sağlayamıyorsa, kabul edilebilir risk seviyesine indirecek uygun önlemleri alıyor mu?
*
M3
İş ekipmanının güvenliğinin kurulma ve montaj şartlarına bağlı olduğu durumlarda, ekipmanın kurulmasından sonra ve ilk defa kullanılmadan önce ve her yer değişikliğinde ekipmanın, periyodik kontrolleri yapmaya yetkili kişiler tarafından kontrolü yapılıp, doğru kurulduğu ve güvenli şekilde çalıştığını gösteren belge düzenleniyor mu?
*
M4
Çalışma şeklinde değişiklikler, kazalar, doğal olaylar veya ekipmanın uzun süre kullanılmaması gibi iş ekipmanındaki güvenliğin bozulmasına neden olabilecek durumlardan sonra, arızanın zamanında belirlenip giderilmesi ve sağlık ve güvenlik koşullarının korunması için periyodik kontrolleri yapmaya yetkili kişilerce gerekli kontrollerin yapılması, sağlanıyor mu?
*
M5
Kontrol sonuçları kayıt altına alınarak, yetkililer her istediğinde gösterilmek üzere uygun şekilde saklanıyor mu?
*
M6
Asgari sağlık ve güvenlik gereklerinin uygulanmasında, çalışanların iş ekipmanı kullanımı sırasındaki duruş pozisyonları ve çalışma şekilleri ile ergonomi prensipleri işverence tam olarak dikkate alınıyor mu?
*
M7
Çalışanlar, kendileri kullanmasalar bile çalışma alanında veya işyerinde bulunan iş ekipmanlarının kendilerini etkileyebilecek tehlikelerinden ve iş ekipmanı üzerinde yapılacak değişikliklerden kaynaklanabilecek tehlikelerden haberdar ediliyor mu?
*
M8
Bilgilerin ve yazılı talimatların, basit ve kolay anlaşılır bir şekilde olması sağlanıyor mu?
*

M9
Talimatlar iş ekipmanıyla beraber bulunduruluyor mu?

*


BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞ EKİPMANLARI (M)
M10
İş ekipmanını kullanmakla görevli çalışanlara, bunların kullanımından kaynaklanabilecek riskler ve bunlardan kaçınma yollarına ilişkin eğitim almaları sağlanıyor mu?
*
M11
İş ekipmanında bulunan ve güvenliği etkileyen kumanda cihazları açıkça görülebilir ve tanınabilir özellikte olup, gerektiğinde uygun şekilde işaretleniyor mu?
*
M12
İş ekipmanının çalıştırılması veya durdurulması sebebiyle doğabilecek tehlikelere maruz kalan çalışanlar yeterli zaman ve imkân sağlayan tedbirlerle bu tehlikelerden korunuyor mu?
*
M13
İş ekipmanının çalışılan veya bakımı yapılan bölge ve operasyon noktaları, yapılacak işleme uygun şekilde aydınlatılıyor mu?
*

M14
İş ekipmanının yüksek veya çok düşük sıcaklıktaki parçalarına çalışanların yaklaşmasını veya temasını engelleyecek tedbirler alınıyor mu?
*

M15
İş ekipmanına ait ikaz donanımları kolay algılanır ve anlaşılır mı?
*

M16
İş ekipmanı sadece tasarım ve imalat amacına uygun işlerde ve şartlarda kullanılıyor mu?
*

M17
İş ekipmanının bakım işleri,  iş ekipmanı kapalı iken yapılıyor mu?
*

M18
Bunun mümkün olmadığı hallerde, bakım işleri yürütülürken gerekli önlemler alınıp bu işlerin tehlike bölgesi dışında yapılması sağlanıyor mu?
*

M19
İş ekipmanlarının enerji kaynaklarını kesecek araç ve gereçler kolayca görülebilir ve tanınabilir özellikte mi?
*

M20
İş sağlığı ve güvenliği yönünden uygun bulunmayan hususların tespit edilmesi ve bu hususlar giderilmeden iş ekipmanının kullanılmasının uygun olmadığının belirtilmesi halinde; bu hususlar giderilinceye kadar iş ekipmanı kullanılıyor mu?

*

BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞ EKİPMANLARI (M)
M21
Ekipmanın enerji kaynaklarına yeniden bağlanması çalışanlar için tehlikeye sebep olmayacak özellikte mi?
*
M22
İş ekipmanlarında, çalışanların güvenliğinin sağlanmasında esas olan ikaz ve işaretler bulunuyor mu?
*
M23
Çalışanların üretim, bakım ve ayar işlemleri yapacakları yerlere güvenli bir şekilde ulaşabilmeleri ve orada güvenli bir şekilde çalışabilmeleri için uygun şartlar sağlanıyor mu?
*
M24
Çalışanları kaldırma veya taşımada kullanılan iş ekipmanlarında taşıma kabininin düşme riski uygun araçlarla önleniyor mu?
*

M25
Çalışanları kaldırma veya taşımada kullanılan iş ekipmanlarında özellikle cisimlerle istenmeyen temas sonucu, kullanıcının çarpma, sıkışma veya ezilme riski önleniyor mu?
*

M26
Çalışanları kaldırma veya taşımada kullanılan iş ekipmanlarında  herhangi bir olay neticesinde kabin içinde mahsur kalan çalışanların tehlikeye maruz kalmaması ve kurtarılması sağlanıyor mu?
 *

M27
İş ekipmanı bir çalışma alanı içinde hareket ediyorsa, uygun trafik kuralları ile hız sınırları korunarak, uygulanıyor mu?
*

M28
Seçilen iş ekipmanının türüne bağlı olarak iş ekipmanının yapısında bulunan riskleri minimuma indirmek için uygun önlemler belirlenip, eğer gerekiyorsa yüksekten düşmeyi önleyecek ve çalışanların yaralanmasına da meydan vermeyecek şekilde uygun yapıda ve yeterli sağlamlıkta koruyucular bulunuyor mu?

*
M29
İş ekipmanlarının, her çalışmaya başlamadan önce, operatörleri tarafından kontrollere tabi tutulmaları sağlanıyor mu?
*

M30
El merdivenleri, kullanımı sırasında sağlam bir şekilde yerleştiriliyor mu?
*





BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
İŞ EKİPMANLARI (M)
M31
Portatif el merdivenleri, basamakları yatay konumda olacak şekilde düzgün, sağlam, ölçüsü uygun, sabit pabuçlar üzerinde kullanılıyor mu?
*
M32
Portatif el merdivenlerinin kullanımı sırasında üst veya alt uçları sabitlenerek veya kaymaz bir malzeme kullanılarak veya aynı korumayı sağlayan diğer tedbirlerle, ayaklarının kayması önleniyor mu?
*
M33
El merdivenlerinde her zaman çalışanların elleriyle tutunabilecekleri uygun yer ve sağlam destek bulunuyor mu?
*
M34
Yüksekte yapılan geçici işler uygun bir platformda, güvenlik içinde ve uygun ergonomik koşullarda yapılamıyorsa, güvenli çalışma koşullarını sağlayacak ve devam ettirecek en uygun iş ekipmanı seçiliyor mu?
*
M35
İş ekipmanlarının bakım, onarım ve periyodik kontrolleri, ilgili ulusal ve uluslararası standartlarda belirlenen aralıklarda ve kriterlerde, imalatçı verileri ile fen ve tekniğin gereklilikleri dikkate alınarak yapılıyor mu?
*
M36
İş ekipmanlarının bakımları (günlük, haftalık, aylık, üç aylık, altı aylık ve benzeri), ilgili standartlarda belirlenen veya imalatçının belirlediği şekilde, imalatçı tarafından yetkilendirilmiş servislerce veya işyeri tarafından görevlendirilmiş kişilerce yapılıyor mu?
*
M37
Test, deney ve tahribatsız muayeneler dışında iş ekipmanı günlük muayeneden geçiriliyor mu?
*

M38
Kullanım sırasında ekipman, çatlak, gevşemiş bağlantılar, parçalardaki deformasyon, aşınma, korozyon ve benzeri belirtiler bakımından gözle muayene ediliyor mu?
*

M39
İş ekipmanına ait teknik özellikler: Raporun bu bölümünde periyodik kontrole tabi tutulacak iş ekipmanının adı, markası, modeli, imal yılı, ekipmanın seri numarası, konumu, kullanım amacı ile gerek görülen teknik özellikler ve diğer bilgilere yer veriliyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
UÇAK HANGARI (N)
N1
PAT Sahalarında faaliyet gösteren kuruluşlar, ulusal ve uluslar arası kural ve standartlar ile düzenlemeler doğrultusunda uçuş ve yer emniyetinin gerektirdiği hususlara birebir uyuyor mu?
*
N2
DHMİ Hava Alanları PAT Sahalarında Araç Kullanma Yönergesi’nde belirtilen hususlara göre uçak park sahalarında uyulması gereken kurallara uyuluyor mu?
*
N3
Uçak hangarına personelden başkasının girilmesine izin veriliyor mu?
*
N4
Uçak hangarında benzin ,parlayıcı, patlayıcı madde saklanıyor mu?
*
N5
Uçak hangarı her zaman temiz tutuluyor mu?
*
N6
Uçak yakıt depolarındaki arızalar ilgili personel tarafından gecikmeden gideriliyor mu?
*
N7
Uçak yerdeki hareketlerini gerçekleştirirken öncelikli konu ilgili birimler arasında sağlıklı bir haberleşme sağlanıyor mu?
*
N8
Buzlanma şartlarında uçak çekilmeden önce lastiklerin buzlanıp piste yapışıp yapışmadığı kontrol ediliyor mu?
*
N9
Uçağın çekileceği yer ve güzergâhın her türlü cisimden ve personelden/yolcudan arındırılmış olması sağlanıyor mu?
*
N10
Uçağa Ground Power İle güç verilirken gerekli önlemler alınıyor mu?
*

N11
Yakıt ikmali yapılırken alınacak güvenlik önlemleri alınıyor mu?
*

N12
Bir uçağın, uçuşa elverişli veya elverişsiz olduğu kararının net bir şekilde verilmesi gerekir. Bu nedenle onaylayıcı personel kadrosu bilgi ve karar verme kabiliyeti üst seviyede mi?
*

N13
Uçak lastikleri Sivil Havacılık Kanunlarına göre uygun koşullarda depolanıyor mu?
*


BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
BASINÇLI KAPLAR (O)
O1
Basınçlı kap ve tesisatların periyodik kontrolleri, 22/1/2007 tarihli ve 26411 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Basınçlı Ekipmanlar Yönetmeliği, 31/12/2012 tarihli ve 28514 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Taşınabilir Basınçlı Ekipmanlar Yönetmeliği ve 30/12/2006 tarihli ve 26392 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Basit Basınçlı Kaplar Yönetmeliğinde yer alan ve bu Yönetmelik hükümlerine aykırı olmayan hususlar saklı kalmak kaydıyla ilgili standartlarda belirtilen kriterlere göre yapılıyor mu?  (TABLO-1)
*
O2
Basınçlı kap ve tesisatların periyodik kontrolleri, makine mühendisleri ve makine tekniker veya yüksek teknikerleri tarafından yapılıyor mu?
*
JENERATÖR (Ö)
Ö1
Jeneratörün kurulacağı odanın duvarları, tabanı ve tavanı en az 120 dakika süreyle yangına dayanabilecek şekilde yapılmış mı?
*
Ö2
Jeneratörün içinde bulunacağı odanın bina içinde konumlandırılması hâlinde; bir yangın hâlinde çıkan dumanların ve sıcaklığın binadaki kaçış yollarına sirayet etmemesi ve serbest hareketi engellenmiş mi?
*
Ö3
Akaryakıt depolarının metal bölümleri, ilgili yönetmeliklere göre statik elektriğe karşı topraklanmış mı?
*
Ö4
Parlayıcı ve tehlikeli sıvıların konduğu depolar ayaklar üzerine oturtulmuş mu?
*
Ö5
Jeneratör dairesinde elektrik tesisatı uygun mu?
*
Ö6
Jeneratör dairesinde aydınlatma etanj mı?
*

Ö7
Jeneratörün periyodik bakım ve kontrolleri yapılıyor mu?
*

Ö8
Jeneratör dairesinde Yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı malzemeler uygunsuz şekilde depolanıyor mu?

*
Ö9
Akümülatör periyodik bakım ve kontrolleri yapılıyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
KAZAN DAİRESİ (P)
P1
Kazan dairesi ilgili Türk Standartlarına uygun mu?
*
P2
Kazan dairesi, binanın diğer kısımlarından, yangına en az 120 dakika dayanıklı bölmelerle ayrılmış olarak merkezi bir yerde ve bütün hâlinde bulunuyor mu?
*
P3
Kazan dairelerinde duman bacalarına ilave olarak temiz ve kirli hava bacaları yaptırılmış mı?
*
P4
Kazan dairesi kapısı, kaçış merdivenine veya genel kullanım merdivenlerine doğrudan açılmayarak,bir ortak hol veya koridora açılıyor mu?
*
P5
Isıl kapasiteleri 50 kW-350 kW arasında olan kazan dairelerinde en az bir kapı, döşeme alanı 100 m2’nin üzerindeki veya ısıl kapasitesi 350 kW’ın üzerindeki kazan dairelerinde en az 2 çıkış kapısı bulunuyor mu?
*
P6
Sıvı yakıtlı kazan dairesinde en az 0.25 m3 hacminde uygun yerde betondan pis su çukuru yapılmış mı?
*

P7
Kazan dairesinde en az 1 adet 6 kg’lık çok maksatlı kuru kimyevi tozlu yangın söndürme cihazı bulunduruluyor mu?
*

P8
Büyük kazan dairelerinde en az 1 adet yangın dolabı bulunduruluyor mu?(büyük kazan daireleri için)
*

P9
Bacaların temizliği ve kontrolü yetkili kişi/kuruluşlara periyodik olarak yaptırılmakta mı?
*

P10
Fuel-oil, doğal gaz, LPG vb. yakıtlı kazan dairesinde ve dışında acil yakıt kesme vanası mevcut mu?
*






BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
KAZAN DAİRESİ (P)
P11
Sıvı yakıt kullanan kazan dairelerinde  yakıt tankları yangından korunmuş bağımsız bir bölümde midir?
*
P12
Her çeşit buhar ve sıcak su kazanları ile bunların malzeme ve teçhizatı, fennin ve tekniğin ve kullanılacağı işin gereklerine uygun bir şekilde yapılmış ve kazanlar, sağlam bir taban üzerine uygun bir şekilde monte edilmiş mi?
*
P13
Her kazanın görünür bir yerine, imalatçı firma tarafından( imalatçı firmanın adı, kazanın numarası, imal edildiği sene, en yüksek çalışma basıncı ) bilgilerinin bulunduğu yazılı bir plaka konulmuş mu?
*
P14
Kazanlarda basıncı, sıcaklığı ve su seviyesini gösteren aşağıdaki ölçü cihazları bulunuyor mu?
*
P15
Kazanın en yüksek çalışma basıncının iki katını gösterecek şekilde taksimatlı manometresi olup bunun en yüksek çalışma basıncını gösteren rakamı, kırmızı çizgi ile işaretlenmiş mi?
*
P16
Manometrenin işaretleri, kazan boyunun bir buçuk katı uzaklıktan rahatça okunabilecek büyüklükte mi?
*
P17
Sıcak su kazanlarında bir termometre bulunuyor mu?
*

P18
Kazan dairelerine sorumlu, ilgili ve yetkililerden başka kimsenin girmesi engelleniyor mu?

*
P19
Kazan daireleri sürekli olarak havalandırılacaktır, tabii havalandırmanın yeterli olmadığı hallerde, uygun aspirasyon tesisatı yapılmış mı?
*








BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
KOMPRESÖR (R)
R1
Kompresörde , bakım, temizlik ve tamirat işlemleri sadece yetkili servis tarafından yapılıyor mu?.
*

R2
Kompresör varsa, basınç boşaltma vanası ve basınç göstergesi mevcut mu?
*

R3
Sıkıştırılmış hava sistemleri kullanılmakta ise bunların emniyet cihazları 3 aylık periyotlarla kontrol edilmekte mi?
*

BRÜLÖRLER (S)
S1
Brülörlerin bakım, temizlik ve tamirat işlemleri sadece yetkili servis tarafından yapılıyor mu?
*

HİDOROFOR (Ş)
Ş1
Hidroforların bakım, temizlik ve tamirat işlemleri sadece yetkili servis tarafından yapılıyor mu?
*

ARAÇLAR (T)
T1
Havalimanının hava tarafında, Havalimanı İşletmecisi tarafından verilen PAT Sahalarında Araç Kullanma Belgesi bulunmayan personel araç kullanıyor mu?

*
T2
Araçların fenni muayeneleri yaptırılıyor mu?
*

T3
Sürücü personel, PAT Sahalarında, kendisine ait veya görev yaptığı kuruluşun sorumluluğunda olan ve apron plakasına haiz aracı mı kullanıyor?
*

T4
PAT Sahalarında görev yapacak her türlü araç ve gereç üzerinde kurum/kuruluş adı bulunuyor mu?
*

T5
Araç, gereç ve donanım;tam faal, temiz, bakımlı ve boyalı olarak, tahsis edilen yerlerde düzenli , tertipli bulunduruluyor mu?
*



BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ
EVET
HAYIR
SERVER ODASI (U)
U1
Yetkisi olmayan kişilerin girişini engelleniyor mu?
*
U2
Yangın algılama ve alarm sistemleri kullanılıyor mu?
*
U3
Yangın söndürücü olarak CO2 li yangın tüpü kullanılıyor mu? 
*
DEPO (Ü)
Ü1
Depoda malzeme istifleme yüksekliği 3 metreyi geçiyor mu?

*
Ü2
Depo alanında acil durumlar için belirlenmiş olan maddeler uygulanıyor mu?
*

Ü3
Depo alanı düzenli ve temiz mi?
*

Ü4
Gıdaların depolanmasında erzak odasında “ilk giren ilk çıkar” prensibine uyuluyor mu?
*

PSİKOSOSYAL ETKENLER (V)
V1
Çalışanlar yapılan işin bitmesi ya da zamanında teslim edilmesi gibi isteklerin aşırı baskısı altında kalıyorlar mı?

*
V2
Çalışanlar, maruz kalabilecekleri olumsuz davranışlar (tehdit, hakaret v.s.) karşısında nasıl davranacaklarını biliyorlar mı?
*

V3
Çalışanlar ile işveren(ler) arasında iyi bir iletişim sağlanmakta mı?
*

V4
Yapılan işler ile ilgili çalışanların da görüşleri alınmakta mı?
*

V5
Çalışanların işyerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması hususunda katılımları destekleniyor mu?
*

V6
Çalışanlar; yetki,sorumluluk ve çalışma hedeflerini net olarak biliyor mu?
*

V7
Çalışanlara görev ve sorumlulukları haricinde talimat verilmekte mi?

*

BÖLÜM
NO
DENETİM CHECKLİSTİ

EVET
HAYIR
SOYUNMA ODALARI (Y)
Y1
İş elbisesi giyme zorunluluğu olan çalışanlar için, yeterli büyüklükte, uygun aydınlatma, havalandırma, termal konfor ve hijyen şartlarını haiz, kadın ve erkek çalışanlar için ayrı ayrı soyunma yerleri sağlanıyor mu?
*
Y2
Çalışanların soyunma yerleri dışındaki yerlerde giysilerini değiştirmelerine izin veriliyor mu?
*
Y3
Soyunma yerlerinin kolayca ulaşılabilir ve yeterli kapasitede olması ve buralarda yeterli sayıda oturma yeri bulunması sağlanıyor mu?
*
Y4
Soyunma odalarında her çalışan için çalışma saatleri içinde giysilerini koyabilecekleri yeterli büyüklükte kilitli dolaplar bulunduruluyor mu?
*

Y5
Soyunma yeri gerekmeyen işyerlerinde çalışanların elbiselerini koyabilecekleri uygun bir yer sağlanıyor mu?
*

BAHÇE (Z)
Z1
Ağaç ve otların düzenli olarak bakımları yapılıyor mu?
*




Yorumlar

Popüler Yayınlar